Kenapa Duit BPN 2.0 Tak Masuk Lagi? (Lulus, Tapi Tak Dapat Lagi)


Adakah anda antara orang yang masih tak dapat duit BPN lagi? Pasti mahu tahu bukan, kenapa duit BPN 2.0 tak masuk lagi, sedangkan orang lain sudah dapat. Izinkan kami berkongsi.

Sila rujuk maklumat di bawah. Tak perlu tanya lagi tentang status pembayaran BPN 2.0,  BPN masuk bila ataupun bila dapat duit BPN 2.0.

Kenapa duit BPN 2.0 tak masuk lagi?

Sebenarnya, ada beberapa sebab. Antaranya ialah:

Mendapat status Gagal Kredit

Tunggulah macam mana sekalipun, duit bantuan tetap tidak akan masuk kalau status anda ialah Gagal Kredit.

Status Gagal Kredit ini berlaku apabila anda tetap membuat permohonan baru walaupun sudah lulus, ini akan mendatangkan masalah kerana akan terjadi Duplikasi Permohonan.

Secara ringkasnya, perkara ini terjadi apabila anda memang sudah sedia Lulus, tetapi masih lagi buat permohonan baru BPN 2.0. Jadi, apabila ini terjadi, akan berlaku Duplikasi Permohonan seperti yang dinyatakan tadi.

Takkan kerajaan mahu bayar dua kali kepada orang yang sama?

 

Ikut giliran pembayaran BPN 2.0 mengikut bank

Kerajaan akan masukkan duit bantuan ke bank-bank terpilih. Contohnya, sebelum anda menerima duit BPN 2.0 dari Bank Islam, kerajaan akan terlebih dahulu memasukkan duit ke Bank Islam.

Selepas Bank Islam menerima duit tersebut, barulah akan diagih-agihkan. Proses ini mengambil masa, bukan satu hari punya kerja. Lebih-lebih lagi jika sesuatu bank itu mempunyai berjuta-juta penerima BPN 2.0 seperti Maybank.

Walaupun tarikh yang diumumkan oleh kerajaan secara rasmi ialah 26 Oktober 2020, ada juga yang tidak akan menerima pada tarikh yang ditetapkan. .

 

Status terkini duit BPN 2.0 (Ada awal, ada lambat masuk)

Berikut ialah senarai status terkini bagi penerima yang menerima status Berjaya Kredit.

Sila double-check tarikh pembayaran BPN 2.0 di bawah.

  1. Bank Simpanan Nasional (BSN): Bermula 19, 20 dan 21 Oktober 2020. Ada yang terima pada 22 Oktober 2020
  2. CIMB Bank / CIMB Islamic Bank: Bermula 22 Oktober 2020. Akan terus dikreditkan seterusnya pada 23, 24, 25 dan 26 Oktober 2020
  3. Hong Leong Bank / Hong Leong Islamic: . Namun, dikatakan bahawa ini adalah antara bank paling lambat akan buat bayaran. Wallahualam.
  4. Affin Bank / Affin Islamic Bank: Bermula 26 Oktober 2020
  5. Bank Rakyat: Bermula 26 Oktober 2020
  6. RHB Bank / RHB Islamic Bank: Bermula 26 Oktober 2020
  7. Bank Muamalat: Bermula 26 Oktober 2020
  8. Maybank / Maybank Islamic: Bermula 26 Oktober 2020
  9. Bank Islam: Bermula 26 Oktober 2020
  10. Public Bank / Public Islamic Bank: Bermula 26 Oktober 2020
  11. Agro Bank: Bermula 26 Oktober 2020
  12. Ambank / Am Islamic Bank: Bermula 26 Oktober 2020

 

Kalau duit BPN 2.0 tak masuk lagi, apa perlu buat?

Jangan asyik bercakap sana-sini dan asyik menyalahkan kerajaan kenapa duit BPN 2.0 tak masuk lagi.

Baca ini betul-betul.

Jika anda terima status Gagal Kredit melalui semakan di https://bpn.hasil.gov.my, anda tak perlu tunggu masuk. Duit tetap tidak akan masuk dalam bank kerana status Gagal Kredit itu sendiri.

Anda perlu baca cara dapatkan No Baucer BPN 2.0 dan pergi ambil wang tunai di BSN. Sebelum boleh ambil di BSN, sila semak tarikh juga. Boleh buat semakan baucer BPN 2.0 dan dapatkan maklumat bila dapat Baucer BPN 2.0.

 

Lokasi duit BPN yang dan masuk akaun bank

Kami mohon jasa baik anda yang tinggal di kawasan-kawasa di bawah ini, untuk memberikan informasi bahawa duit BPN 2.0 dah masuk akaun ke belum.

Johor

Johor Bahru, Kulai, Pontian, Kluang, Kota Tinggi, Mersing, Muar, Batu Pahat, Segamat Ayer Baloi, Ayer Hitam, Bakri, Batu Anam, Bekok, Benut, Bukit Gambir, Bukit Pasir, Chaah, Endau, Gelang Patah, Gerisek, Gugusan Felda Taib Andak, Jementah, Kahang, Kampung Kenangan Tun Dr Ismail, Kukup, Labis, Layang Layang, Masai, Mersing, Nusajaya, Pagoh, Paloh, Panchor, Parit Jawa, Parit Raja, Parit Sulong, Pasir Gudang, Pekan Nanas, Pengerang, Permas Jaya, Plentong, Rengam, Rengit, Semerah, Senai, Senggarang, Senibong, Seri Gading, Setia Indah, Setia Tropika, Simpang Renggam, Skudai, Sungai Mati, Tampoi, Tangkak, Ulu Tiram, Yong Peng

Kedah

Alor Setar, Sungai Petani, Gurun, Jitra, Kepala Batas, Kulim, Langkawi Ayer Hitam, Baling, Bandar Baharu, Bedong, Bukit Kayu Hitam, Changloon, Guar Chempedak, Karangan, Kodiang, Kota Sarang Semut, Kuala Kedah, Kuala Ketil, Kuala Muda, Kuala Nerang, Kubang Pasu, Kupang, Langgar, Lanas, Merbok, Padang Serai, Padang Terap, Pendang, Pokok Sena, Pulau Langkawi, Serdang, Sik, Simpang Empat, Universiti Utara Malaysia (UUM), Yan

Kelantan

Kota Bharu, Gua Musang, Jeli, Machang, Pasir Mas, Pasir Puteh, Tanah Merah, Tumpat Ayer Lanas, Bachok, Cherang Ruku, Dabong, Kem Desa Pahlawan, Ketereh, Kuala Balah, Kok Lanas, Kuala Krai, Melor, Pulai Chondong, Rantau Panjang, Selising, Tawang, Temangan, Wakaf Baru

Melaka

Alor Gajah, Ayer Keroh, Bandar Hilir, Batu Berendam, Jasin, Merlimau Asahan, Bemban, Bukit Beruang, Durian Tunggal, Kuala Linggi, Kuala Sungai Baru, Lubok China, Masjid Tanah, Melaka Tengah, Selandar, Sungai Rambai, Sungai Udang, Tanjong Kling, Ujong Pasir

Negeri Sembilan

Bahau, Gemas, Jelebu, Jempol, Kuala Pilah, Nilai, Port Dickson, Rembau, Seremban, Senawang, Tampin Bandar Baru Serting, Batang Melaka, Batu Kikir, Gemencheh, Johol, Juasseh, Kota, Kuala Klawang, Labu, Lenggeng, Linggi, Mantin, Pasir Panjang, Pedas, Rantau, Rompin, Siliau, Simpang Durian, Simpang Pertang, Sri Menanti, Si Rusa, Tanjong Ipoh

Pahang

Kuantan, Kuala Lipis, Temerloh, Bentong, Cameron Highlands, Genting Highlands, Maran, Jerantut, Rompin, Mentakab, Pekan, Raub Balok, Bandar Pusat Jengka, Bandar Tun Abdul Razak, Benta, Bera, Brinchang, Bukit Fraser, Chenor, Damak, Dong, Karak, Kuala Rompin, Lanchang, Lurah Bilut, Mengkarak, Muadzam Shah, Padang Tengku, Ringlet, Sega, Sungai Koyan, Sungai Lembing, Sungai Ruan, Tanah Rata, Triang

Pulau Pinang

Penang, Georgetown Bayan Lepas, Bukit Mertajam, Butterworth, Kepala Batas, Nibong Tebal, Prai, Permatang Pauh Air Tawar, Alma, Ayer Hitam, Bagan Ajam, Bagan Jermal, Bagan Lalang, Balik Pulau, Bandar Perda, Batu Feringghi, Batu Kawan, Batu Maung, Batu Uban, Bayan Baru, Berapit, Bertam, Bukit Dumbar, Bukit Jambul, Bukit Minyak, Bukit Tambun, Bukit Tengah, Gelugor, Gertak Sanggul, Greenlane, Jawi, Jelutong, Juru, Kubang Semang, Mak Mandin, Minden Heights, Pauh Jaya, Paya Terubong, Penaga, Penang Hill, Penanti, Perai, Permatang Kuching, Permatang Tinggi, Persiaran Gurney, Pulau Betong, Pulau Tikus, Raja Uda, Relau, Scotland, Seberang Jaya, Seberang Perai, Simpang Ampat, Sungai Ara, Sungai Bakap, Sungai Dua, Sungai Jawi, Sungai Nibong, Sungai Pinang, Tanjung Tokong, Tanjung Bungah, Tasek Gelugor, Teluk Bahang, Teluk Kumbar, Universiti Sains Malaysia (USM), Valdor

Perak

Ipoh, Tapah, Bagan Datoh, Grik, Bruas, Gopeng, Kuala Kangsar, Taiping, Tanjung Malim, Teuk Intan Ayer Tawar, Bagan Serai, Batu Gajah, Batu Kurau, Behrang Stesen, Beruas, Bidor, Bota, Changkat Jering, Changkat Keruing, Chemor, Chenderiang, Chenderong Balai, Chikus, Enggor, Gerik, Hutan Melintang, Intan, Jeram, Kampar, Kampong Gajah, Kampong Kepayang, Kamunting, Kuala Kurau, Kuala Sepetang, Lahat, Lambor Kanan, Langkap, Lenggong, Lumut, Malim Nawar, Mambang Diawan, Manong, Matang, Menglembu, Padang Rengan, Pangkor, Pantai Remit, Parit, Parit Buntar, Pengkalan Hulu, Pusing, Rantau Panjang, Sauk, Selama, Selekoh, Selinsing, Semanggol, Seri Manjong, Simpang, Sitiawan, Slim River, Sungai Siput, Sungai Sumun, Sungkai, Tanjoing Piandang, Tanjong Rambutan, Tanjong Tualang, Temoh, TLDM Lumut, Trolak, Trong, Ulu Bernam, Ulu Kinta

Selangor

Subang Jaya, Shah Alam, Petaling Jaya, Gombak, Bangi, Serdang, Ampang, Klang, Puchong, Banting, Batu Caves, Cyberjaya, Damansara, Hulu Langat, Hulu Selangor, Kajang, Kuala Selangor, Rawang, Sabak Bernam, Selayang, Sungai Buloh Alam Impian, Aman Perdana, Ambang Botanic, Ara Damansara, Balakong, Bandar Botanic, Bandar Bukit Raja, Bandar Bukit Tinggi, Bandar Kinrara, Bandar Puteri, Bandar Puteri Klang, Bandar Puteri Puchong, Bandar Saujana Putra, Bandar Sungai Long, Bandar Sunway, Bandar Utama, Batang Berjuntai, Bestari Jaya, Batang Kali, Batu Arang, Beranang, Bukit Antarabangsa, Bukit Beruntung, Bukit Jelutong, Bukit Rahman Putra, Bukit Rotan, Bukit Subang, Cheras, Country Heights, Damansara Damai, Damansara Intan, Damansara Jaya, Damansara Kim, Damansara Perdana, Damansara Utama, Denai Alam, Dengkil, Glenmarie, Jenjarom, Kapar, Kayu Ara, Kelana Jaya, Kerling, Klang, Kota Damansara, Kota Emerald, Kota Kemuning, Kuala Kubu Baru, Kuala Langat, Kuang, Mutiara Damansara, Port Klang, Puchong South, Pulau Indah, Pulau Lumut, Pulau Carey, Pulau Ketam, Puncak Alam, Puncak Jalil, Putra Heights, Rasa, Salak Tinggi, Saujana, Saujana Utama, Sekinchan, Semenyih, Sepang, Serendah, Seri Kembangan, Setia Alam, Setia Eco Park, SierraMas, SS2, Subang Bestari, Subang Heights, Sungai Ayer Tawar, Sungai Besar, Sungai Pelek, TTDI Jaya, Tanjong Karang, Tanjong Sepat, Telok Panglima Garang, Tropicana, Ulu Klang, USJ, USJ Heights, Valencia

Kuala Lumpur

KL, Bangsar, Damansara, TTDI, Sri Hartamas, Mont Kiara Bukit Tunku, Keramat, Wangsa Maju, Setiawangsa, Setapak, Gombak, Jalan Klang Lama, Cheras, Kepong, Keramat Ampang Hilir, Bandar Damai Perdana, Bandar Menjalara, Bandar Tasik Selatan, Bangsar South, Batu, Brickfields, Bukit Bintang, Bukit Jalil, Bukit Ledang, Bukit Persekutuan, Bukit Tunku, Cheras, Country Heights, Damansara Heights, Desa Pandan, Desa ParkCity, Desa Petaling, Jalan Ampang, Jalan Ipoh, Jalan Sultan Ismail, Jinjang, Kenny Hills, KLCC, KL Sentral, Kuchai Lama, Mid Valley, Old Klang Road, OUG, Pandah Indah, Pandan Jaya, Pandan Perdana, Pantai, Pekan Batu, Puchong, Salak Selatan, Segambut, Sentul, Seputeh, Serdang, Setia Eco Park, Solaris Dutamas, Sri Damansara, Sri Petaling, Sungai Besi, Sungai Penchala, Taman Desa, Taman Duta, Taman Melawati, Taman Tun Dr Ismail (TTDI), Technology Park Malaysia (TPM), Titiwangsa

Putrajaya

Putrajaya Presint 1, Presint 2, Presint 3, Presint 4, Presint 5, Presint 6, Presint 7, Presint 8, Presint 9, Presint 10, Presint 11, Presint 12, Presint 13, Presint 14, Presint 15, Presint 16, Presint 17, Presint 18, Presint 19, Presint 20

Perlis

Kangar, Arau Kaki Bukit, Kuala Perlis, Padang Besar, Pauh, Simpang Ampat
Terengganu
Kuala Terengganu, Besut, Dungun, Kemaman Hulu Terengganu, Marang, Setiu

 

Duit BPN bulan 10 tak masuk lagi?

Bagi penerima Bantuan Prihatin Nasional 2.0 yang tinggal di kawasan pedalaman Sabah dan Sarawak yang tidak mempunyai akaun bank, tarikh adalah tidak sama.

Anda tidak akan menerima duit bantuan pada 26 Oktober 2020. Bayaran kepada anda akan dibuat sekaligus pada bulan Januari 2021 nanti.

Ini bermakna, bayaran yang sepatutnya diterima pada Oktober 2020 akan dilewatkan dan dibayar sekaligus untuk bayaran Januari 2020.

Mohon jasa baik penerima yang sudah terima duit BPN 2.0 di bawah, kongsikan juga status dengan kami.

Sabah

Kota Kinabalu, Keningau, Kudat, Lahad Datu, Sandakan, Semporna, Tawau Beaufort, Beluran, Bongawan, Kota Belud, Kota Kinabatangan, Kota Marudu, Kunak, Likas, Membakut, Menumbok, Nabawan, Pamol, Papar, Penampang, Pitas, Putatan, Ranau, Sipitang, Tambunan, Tamparuli, Tenom, Tuaran

Sarawak

Kuching, Miri, Bintulu, Kapit, Kota Samarahan, Sarikei, Sibu, Sri Aman Asajaya, Balingian, Baram, Bau, Bekenu, Belaga, Belawai, Betong, Bintangor, Dalat, Daro, Debak, Engkilili, Julau, Kabong, Kanowit, Lawas, Limbang, Lingga, Long Lama, Lubok Antu, Lundu, Lutong, Maradong, Marudi, Matu, Mukah, Nanga Medamit, Niah, Pusa, Roban, Saratok, Sebauh, Sebuyau, Serian, Simunjan, Song, Spaoh, Sandar, Tanjung Kudurong, Tatau

Labuan

Batu Arang, Batu Manikar, Bebuloh, Belukut, Bukit Kalam, Bukit Kuda, Durian Tunjung, Ganggarak, Merinding, Gersik, Saguking, Jawa, Parit, Kilan, Kilan Pulau Akar, Lajau, Layang-Layangan, Lubok Temiang, Nagalang, Kerupang, Pantai, Patau-Patau 1, Patau-Patau 2, Pohon Batu, Rancha-Rancha, Sungai Bedaun, Sungai Bangat, Sungai Buton, Sungai Keling, Sungai Lada, Sungai Labu, Sungai Miri, Pagar, Tanjung Aru

 

BPN 2.0 masuk bank mana? Berapa hb?

Persoalan BPN 2.0 dah masuk akaun ke belum itu lain. Persoalan duit BPN masuk akaun siapa juga satu perkara yang lain.

Untuk makluman, duit BPN masuk bank mana bergantung kepada pilihan bank yang anda isikan ketika proses permohonan BPN 2.0 tempohari.

Jika anda pilih Maybank, makan duit akan masuk Maybank. Jika pilih BSN, makan duit bantuan tersebut akan masuk BSN.

 

Duit BPN 2.0 masuk akaun siapa? Isteri atau suami?

Ini adalah antara soalan yang popular. Untuk makluman, duit BPN 2.0 akaun masuk ke dalam akaun bank pemohon. Jadi, jika anda adalah pasangan suami isteri, hanya salah seorang sahaja dari anda yang boleh memohon.

Pemohon di sini adalah orang yang memohon dan memasukkan nombor akaun bank semasa permohonan BPN 2.0 tempohari.

Bagi penerima BPN 1.0 sebelum ini, duit akan dimasukkan ke dalam akaun pemohon BPN 1.0.

Tidak ada proses kemaskini BPN 2.0 untuk nombor akaun dan status-status lain dibenarkan secara online.

Contohnya, jika anda mahu kemaskini status BPN 2.0 bujang kepada berkahwin, anda perlu buat pembatalan BPN 2.0 terlebih dahulu.

 

Akhir kalam

Jangan terburu-buru pergi ATM untuk keluarkan duit. Sila buat semakan bayaran BPN 2.0 terlebih dahulu.

Semakan BPN 2.0 ini adalah penting agar anda tidak kecewa. Penat-penat pergi ke ATM, duit masih tak ada. Lebih baik check BPN 2.0 dahulu sebelum membuang masa begitu sahaja.

Apa-apa pun, diharapkan agar perkongsian kenapa BPN 2.0 tak masuk lagi ini dapat memudahkan urusan anda untuk mengambil duit bantuan ini nanti.

Kalau sudah keluarkan, jangan belanja yang bukan-bukan. Pastikan terus berjimat-cermat dalam tempoh PKPB dan Covid-19 ini.

Semoga bermanfaaat.

Carian dari Google:

  • grab food partners

44 thoughts on “Kenapa Duit BPN 2.0 Tak Masuk Lagi? (Lulus, Tapi Tak Dapat Lagi)”

    • Member pakai bank sama 19 haribulan dah dapat. Ni dh 28 tau. Faham2 jela semua orang perlukan duit. Kind of disappointed lah. Entah betul dapat ke tak. Sakit hati kita. Makan cukup2 je ni.

      Reply
  1. Kenapa status BPN saya lulus. tapi duit belum masuk bank lagi.saya permilik bank bsn.semua dah dapat kenapa saya belum..boleh saya tahu apa masalah

    Reply
  2. Maybank bujang dah masuk duit…saya blm masuk lagi..lambat ke apa?bila tarikh last bayaran bpn2.0 …semua cakap 31 october 2020 btl ke nie

    Reply
  3. kenapa status BPN saya lulus,tapi duit belum masuk bank lagi,member saya yang sama mengunakan bank public pun sudah masuk, ini dah masuk 30 haribulan tak masuk lagi?

    Reply
  4. saya penerima bujang . sampai skrg duit tak dapat lagi . kawan kawan saya dah masuk awal dah . bila tarikh last pembayaran ye ? hari hari cek bank . tak ada masuk pun

    Reply
  5. Sy pakai bsn sampai skrg belum masuk 😌 Sedangkan bsn paling awal diagihkan. Kwn sy pakai cimb dah masuk 22hb haritu 🥺

    Reply
  6. Saya stay Ayer Itam Pulau Pinang .. Pemilik bank bsn , kenapa sampai hari ni duit bpn still tak masuk ? Boleh tahu sebab ? Kalau duit bpn masa 1.0 haritu dia masukkan tetus dlm acc bank , means yg 2.0 pon akan msuk terus dlm acc bank jgk kan ?

    Reply
  7. Suami saya bank rakyat.. Masih belum masuk.. Status salah lulus
    Tapi bank rakyat kan baru baru ni.. Tukar no akaun baru pada semua pelanggannya..adakah perlu kemas kini no akaun yang baru..

    Reply
    • Fasa pertama RM350..lagi RM150 awal tahun depan…Brapa awak dpt..sbb saya pun dpt kurang yg sepatutnya dpt RM350 tpi saya cuma dpt 200 je..sedangkan ammount saya 500 juga

      Reply
  8. Fasa pertama RM350..lagi RM150 awal tahun depan…tpi kenpa saya dpt kurang yg sepatutnya dpt RM350 tpi saya cuma dpt RM200 je..sedangkan ammount saya 500 juga..saya sudah tengok jadual pembayaran saya status kredit saya dia tulis “Berjaya Kredit”..boleh tolong jelaskan

    Reply
  9. Saya sudah semak Bpn 1.0 dan 2.0. Kedua-duanya lulus. Tapi hingga sekarang tidak ada apa2 bayaran. Saya cuba ke BN 2.0 dengan kata kekunci yang diberilkan. kemudian meminta kakat laluan….saya LUPA kata laluan saya. Untuk dapat kata laluan saya diminta menjawab soalan2 keselamatan. Saya juga gagal menjawab kerana saya LUPA kepada jawapan soalan2 itu keselamatan.
    Maka bagaimana caranya saya boleh dapatkan atau perbaharui Kata laluan itu.
    Mohon pencerahan daripada pihak BN. Terima kasih.

    Reply
  10. Saya Bujang.. Duit belum masuk.. status BPN layak RM500..
    Maybank,, duduk Skudai, Johor Bahru..

    Harini dah 2 November ni.. risau la..
    Haritu BPN 1 dapat je RM800 masuk senang je..

    Tolong!! siapa tahu nak call siapa?
    Nak bayar topup ni.. dah kena block bulan ni sbb tak bayar bill telefon.. Ni pun guna wifi jiran..

    Reply
  11. Sy pun Bayan Baru penang sini xmasuk masuk pun lagi..dulu bpn 1.0 ok je masuk awal mcm yang lain..bpn 2.0 xmasuk masuk pun..dh la sy kehilangan keja….😔😭

    Reply
  12. Dh masuk 17hb utk bujang rm200 ..kenapa semak lulus tp Duit xmasuk masuk pun dlm a account mybank..kol lembaga hasil bahagian bpn ckp xdk masalah…tapi Duit xmasuk masuk pun lg…salah siapa neh?boleh tak sape2 bantu sy mengenai pertanyaan sy neh…plsss

    Reply
  13. Why duet bpn aku takmasuk lagi?yg org lain dh masuk dh hbis dh pn…aku sorg ja kot takmasuk lagi…dgn keadaan skrh dgn keja takdak,segalanya takdak!

    Reply

Leave a Comment