79 thoughts on “Permohonan KWSP iLestari Online (Tanpa i-Akaun)”

  1. assalam wbt.saya ingin tahu cara utk pengeluaran I lestari pada orang yang tiada akaun bank.
    terimakasih.

    Reply
    • Saya dah isi borang i lestari…tapi nak tukar akaun bank lain ,sebab no akaun bank yang saya masukkan masa dftar dah tak aktif..macam mana ya

      Reply
  2. Askum my husben sya nk keluarkan kwsp tapi tiada acc bank, sebab masa sekarang tak dibenarkan buat acc bank, bagaimana cara nk mohon kalau tiada acc bank?

    Reply
  3. Selamat sejahtera. Saya ada membuat permohonan melalui online. Masalahnya saya punya permohonan tidak lulus. Boleh saya tahu apa masalahnya l.

    Reply
  4. permohonan sdh dluluskan…tp mcm mne nk mntak tukar bank…sbb bru dpt tahu bank yg didaftarkn tu tidak aktif.

    Reply
  5. Daftar i listari 2 minggu tiada rekod diterima. Buat permohonan balik .sudah ada rekod permohonan. Beri penjelasan
    Call kwsp tak dapat.

    Reply
  6. Saya dh apply I lestari pd 20.4.2020 sampai sekarang pd 27.4.2020 masih dlm proses knpe…

    Reply
    • Takboleh langsung.maknanya rakyat malausia yg nk kluarkan duit kwsp WAJIB ada akaun bank…paling murah bank rakyat,rm20 tapi nak mcm2 dokumen.yg dok kampung kerja sendiri bank rakyat tak terima..bamk rakyatkah namanya???? Bank lain nak kna ada rm200-rm509….semua mau untung duku,keperluan rakyat kemudian lah….hampeh

      Reply
  7. Saya dah apply ilestari pada 03/04/2020 lagi..tapi sampai sekarang masih dlm proses..bila apply balik btau no ic tlh digunakan sblm ini..knp lama sgt..tlg bg respon

    Reply
  8. Permohonan sda d luluskn tapi mcm mna nak tukar bank sbb baru dapat tau bank yang d daftarkn masa bt permohonan pengeluaran i-lestari akaun 2 bln April sda tidak aktif lagi …tolong beri pencerahan

    Reply
  9. Permohonan sda diluluskn tapi mcm mna nak tukar bank sbb baru dapat tau bank yang didaftarkn masa bt permohonan pengeluaran i-lestari akaun 2 sda tidak aktif lagi,tolong beri pencerahan..terima kasih..

    Reply
  10. Saya sda pergi ke bank tapi oleh kerana akaun bank saya yang d daftarkn untuk pengeluaran I -lestari tidak boleh d aktifkn lagi jadi bagaimanakh sia boleh mendapatkn duit i-lestari dari akaun 2 kwsp saya sbb pihak kwsp sda meluluskan permohonan saya pada akaun bank yang teda aktif

    Reply
  11. nak tnya .. pemohon nama husband .tpi dia guna akaun wife .mohon kwsp . lulus . tpi adkah ia msk ke dlm akau wife tu ..

    Reply
    • Situasi kita sama, dapat jawapan kena isi semula tukar no acc sendiri sebab kwsp takkan bayar untuk orang ketiga tapi takda langsung dapat info macam mana nak tukarkan no acc tu. Langsung takda nombor untuk dihubungi & takda web yang boleh tukarkan no acc. Bila buat permohonan baru kata no ic telah didaftar.

      TOLONG LAH SESIAPA BAGI INFO YANG TEPAT, PENING DAH NI!!!

      Reply
  12. Slm saya guna akuan bank ank saya..i lestari saya tarikah pembayaran 18/5 ini..sya tahu mungkin xakan masuk dlm acc ank saya tu..mslahnya sya xbolh buka acc bank..jdi cara mcmna sya nk bgtau kepada pihak kwsp. ..scara online bgaimana caranya..bolh bntu sya

    Reply
  13. Salam saya nak tanya..

    Saya dah lulus ilestari ke akaun saya.
    Akaun bank saya tak aktiv.
    Mcm mn sy nak selesaikan masalah ini..

    Reply
  14. Permohonan saya diluluskan, tp macam mana saya x tukar bank??? Sebab saya baru tahu yg acc bank saya semasa buat pendaftaran hari tu, acc bank tu tak aktif,saya col KWSP x dapat..

    Reply
  15. Aslmualaikm .encik Sya dh mohon I lestari .tpi mslh Sy Skrg ni sya trma cek Bukn ke akaun bank ,sya duduk di kmpung pendalaman surat menyurat yg di hantar akn smpai di pekan yg pos tentukan.kdang2 surat itu akan org buang org yg tidak bertanggungjawab , bagaimana cara sya nak batal kan cek sejumlah rm5oo yg sya telah mohon HRI itu supaya selamat wang yg sya mohon itu terus ke akaun bank sya harap memerlukan juga itu
    Encik

    Reply
  16. Pemohonan saya telah di luluskan, katanya(KWSP) akan di masukan ke akaun pemohon setelah 14 hari, sampai skrg pun jgn bilang sesen habu pun tiada, tolong jelaskan pekara ini.

    Reply
  17. Assalam…saya cuma nak tanya kenapa saya belom dapat la lagi duit kwsp tu tapi permohonan saya sudah di luluskan…

    Reply
  18. salam sejahtera sy nk tya knpa suami sy dh mohon lama dh sb dia x de acc bank .. dh pegi ke kwsp pn sudah tapi call pun x apa jawapan pun x de ..macam mana nak ctc kwsp..nk tya tentang i lestari belum da pa jawapan pun

    Reply
  19. Saya hardy bin mohammad
    Bulan september saya terima pengeluaran i lestari rm500
    , namun bulan oktober belum masuk, ikut jadual masuk 9 oktober, kerana saya penerima yang di majukan 18mei lulus,

    Reply

Leave a Comment