Rayuan BPR Fasa 3 2021 (Status Permohonan & Rayuan TIDAK LULUS)


Bagi anda yang mendapat status Tidak Lulus / Gagal selepas membuat semakan BPR, sila rujuk cara-cara untuk membuat rayuan BPR seperti yang akan kami kongsikan di bawah. Anda juga buat rayuan Bantuan Prihatin Rakyat Fasa 3 di portal bpr.hasil.gov.my secepat mungkin apabila dibuka nanti.

Izinkan kami berkongsi.

1. Cara buat rayuan BPR Fasa 3 online

Tak perlu buat semakan bayaran BPR untuk melihat samada duit BPR masuk dalam akaun bank ataupun tidak. Sekarang ini, anda mendapat status TIDAK LULUS permohonan BPR. Jadi, jika gagal dalam permohonan, tentu sekali tidak akan dapat bantuan. Sila buat rayuan BPR secepat mungkin.

Ikut langkah-langkah di bawah untuk membuat rayuan BPR:

  1. Layari laman web rasmi BPR di sini: bpr.hasil.gov.my
  2. Klik pautan Log Masuk
  3. Isikan No MyKad dalam ruangan yang disediakan
  4. Tekan butang Semak
  5. Sila buat pengesahan bahawa apa yang terpapar adalah kata kunci keselamatan anda
  6. Jika ya, klik butang Ya
  7. Jawab semula SOALAN KESELAMATAN yang dipaparkan
  8. Tekan butang Teruskan
  9. Jika tidak ada apa-apa masalah, akan akan dapat masuk ke portal MyBPR
  10. Klik butang Semakan Status
  11. Sila pastikan status adan adalah TIDAK LULUS
  12. Jika benar memang status tersebut ialah TIDAK LULUS, teruskan dengan tekan butang Permohonan Rayuan
  13. Tunggu sehingga paparan Permohonan Rayuan menunjukkan Berjaya
  14. Untuk pengesahan, klik Papar Rayuan untuk melihat rayuan yang telah dihantar sebentar tadi
  15. Kami sarankan anda screenshot dan simpan untuk rujukan pada masa akan datang
  16. Jika ada apa-apa masalah, boleh rujuk semula

 

2. Rayuan BPR Fasa 3 di kaunter LHDN

Sebelum ini, semasa proses rayuan BPN 1.0 dan BPN 2.0, mana-mana individu yang permohonan mereka tidak diluluskan boleh hadir sendiri ke kaunter-kaunter LHDN.

Mereka hanya perlu isi borang rayuan BPN 1.0 atau BPN 2.0 dan menyertakan dokumen seperti berikut:

  • Kad Pengenalan (MyKad)
  • Surat rayuan
  • Dokumen sokongan seperti surat kena buang kerja, atau apa-apa yang membuktikan kehilangan pekerjaan atau pengurangan pendapatan

Untuk rayuan BPR, masih belum dapat dipastikan samada dibenarkan untuk merayu di kaunter LHDN.

Untuk senarai cawangan LHDN di seluruh Malaysia, klik sini.

 

3. Boleh merayu BPR melalui email?

Sebelum ini juga, sesiapa yang ingin merayu bantuan BPN 1.0 dan BPN 2.0 boleh  mengemukakan rayuan dengan menghantar email ke [email protected]

Walau bagaimanapun, untuk rayuan BPR kali ini, masih lagi belum ada berita samada boleh hantar melalui email atau tidak. Kami akan kemaskini laman ini sejurus menerima maklumat terbaru.

 

4. Semakan rayuan BPR Fasa 3

Sekiranya anda sudah buat rayuan, sila layari laman web rasmi BPR untuk menyemak samada rayuan diterima atau tidak di sini: https://bpr.hasil.gov.my/Account/Login

 

Akhir kalam

Jangan bersedih jika status semakan kelulusan BPR anda adalah Tidak Lulus.

Teruskan dengan rayuan. Tidak salah mencuba. Dapat atau tidak, itu perkara kedua.

Walapun kawan-kawan yang lain sudah dapat tarikh bayaran BPR dan bakal dapat duit BPR yang akan dikreditkan terus ke dalam akaun bank, bersabarlah. Insya Allah, kalau ada rezeki, tak akan ke mana. Rezeki tak pernah salah alamat.

Diharapkan agar proses rayuan BPR ini dipermudahkan.

Semoga bermanfaat.

106 thoughts on “Rayuan BPR Fasa 3 2021 (Status Permohonan & Rayuan TIDAK LULUS)”

  1. Yg lepas kata, xterlepas sorang pun,,semua dapat..sedap dengor..la ni bagai2..mohon gkp x lulus ssm ada 2syarikat , mesti 1 syarijat..,,dia ckp matlumat anak pemohon lengkap.,,pas ada memohon gkp TAPI DUIT DAPAT MOHON JER XLULUS..alasan xmunasabah..
    ZAMAN DAH BERUBAH..BAGI NI: IC ,DAH TAHU SEMUA,,ADA DUIT BYK DLM BANK KE XDE DUIT,,ADA POTONGAN KWSP KE,,ADA KES KE..DUDUK MANA, NO TEL BERAPA SEMUA TAHU..BAB2 NI BUAT MCM ZAMAN TOK AKU masa x maju….10 KALI NK BAGI ,,10 kali nk isi butiran..pas tu main bohhh jerr..xlayak…..NAMA pun KERAJAAN..SAPA2 PUN KERAJAAN YG NAIIK ,BEGINI LAH CITER……NEGARA KITA KAYA DGN MCM2 HASIL BUMI HASIL DENGAN CUKAINYE DAN MCM2LAH MANA PEGI DAH BERTAHUN2 UNTUNG MASIH KATA XDE.MMMMMMMM NNTI ALLAH TARIK SEMUA NYE PADAM MUKA AKU..

  2. Tak lulus sbb ada ssm.nega warung je.2 bulan dah tak da bisnes.sekupang habuk pun tak masuk.kewangan dah tahap kritikal sbb tak ada income langsung skang ni.

  3. Suami sy xlulus gkp cz istri dpt gkp…gkp sy buat modal niaga…suami xkrje lps covid ..xkn smua yg penerima gkp ni bkn lg gologan b40..lgpun pndptn niaga mmg xda llu lps musim covid ni…adakah suami layak untk buat rayuan..betul ke klu buat ryuan bpr gkp yg dpt perlu byr blik…

  4. Saya memang berharap sangat akan menerima bpr fasa 2, tiba2 status tidak lulus dengan alasan penerima gkp…sedangkan saya tidak menjalankan apa2 perniagaan……ada ssm pun sekadar menerima apa2 tempahan makanan aje itu pun bukannya sentiasa mendapat tempahan ….Dengan ada nya bantuan bpr dapatlah saya menyara isteri yang sedang sakit…serta anak yang tidak bekerja. Tidak dapatlah kami raya dengan sempurna.

  5. Sy sebagai tourisment BPR first i dapat. Tapi lagi ke 2 tak lulus.sebab pasangan ada dapat gkp. Tapi i dah cerai suami sy buat masa ini memang i dah hilang kerja. Ada anak seorang bawa umur 17 tahun. Sampai i tak dapat kerja lain pun. Macam mana kerajaan tak lulus BPR sy.🥲 sy minta pihak kewangan fahamkan keadaan sy 🙏🏻

  6. Kenapa bpr gagal kredit ..hmm .. dah tengah pkp ni loackdown lagi.suami saya dah tak kerja sebab loackdown. Sy pun dah tak kerja sebab loackdown ..sy pun tak tau nk bagi anak2 makan macam mana nanti ..makan nasi je telur pun tak ada. Apa pun tak ada beras cukup2 je.buat nasi goreng hari2.pempes anak2 pun takde sy pun pinjam merata tempat pun semua takde yg boleh tolong..sy mohon sangat berikan kami keringanan sikit . Sy pun tak tau MCM mana nk buat rayuan ni .hmmmm

  7. Gkp utk kegunaan bisnes..utk tampung bisnes..bpr plak utk keperluan isi rumah..jadi dua benda berbeza.. gkp utk kegunaan bisnes..tetapi jika bisnes lingkup..nak tanggung keluarga mcm mana? Belum tentu bisnes akan trus untung..tambah2 plak skrg ni musim covid lagi.. jika bpr gagal sbb gkp ..alasan x munasabah.. kita nak sara anak bini pakai bpr..manakala nak sara perniagaan melalui gkp.. kerajaan harus pertimbangkan perkara ini..

  8. Saya tiba2 tak lulus fasa kedua…yang mula2 dapat…sebab kod dapat gkp…gkp untuk kegunaan bisnes…..sedangkan BPR sara hidup…berniaga brape jer dapat…saya hanya berniaga tepi jalan…harap kerajaan dapat pertimbangkan….

  9. Saya BPN dapat last year then this year BPR fasa pertama dapat, tiba2 fasa kedua TAK LULUS.. and now saya pnya nama tiada dalam sistem BPR2021, nak apply baru pun dah tak boleh.. tak tahu kenapa jadi macamni sedangkan skrg saya tak bekerja ambah lagi skrg lock down sehingga penghujung Jun

  10. Fasa ke2 tidak lulus.agak menghairankan.Tidak mengapa mungkin bukan rezeki..Saya tidak berminat untuk merayu..Terlalu byk kerenahnya dalam urusan sedemikian.

  11. Sy dan suami sy tak lulus bpr.Kami dpt menjalankan kehidupan harian guna pendapatan yg sy dpt daripada menjahit.Tapi sy kehilangan punca pendapatan disebabkan tidak ada apa2 majlis sebab pkp.Sy juga ada 3 org anak yg masih belajar.Selain bantuan gkp sy x dpt apa2 bantuan lagi disebabkan sy ada SSM.Sewaktu nak membuat rayuan bpr dalam menu utama sy tak ada butang permohonan rayuan.Jadi mcm mana?

  12. Bpr 1 lulus..kedua tidak lulus…kenapa ye..saya seorang balu..tidak ada pencen…masuk warga emas…hanya pemberian dari anak anak untuk kelangsungan hidup..nak buat rayuan suruh pilih tarikh mulai hari ni 15 jun..tapi semua dah penuh sampai hujung bulan..bila lagi bolih buat rayuan kalau mcm tu..

  13. Fasa1sy dpt bpr,tpi fasa 2 ni sy tk dpt sd,atas alasan sy ada dua syarikat,sy seorng nelaya perdapatan rm800 sebln

  14. Saya dah bersara April 2019, tidak lagi berkerja kerana dah umor 60 warga emas sapa nak terima bekerja, pada 20 january 2021 buat rayuan BPR di UTC ipoh disertakan dengan semua dokumen dan bile semak ,jawapan di terima tidak lulus kerana gaji lebih 5K, kakitangan LHDN ni semak ke tidak rayuan kita atau buang dalam tong sampah semua dokumen yang di sertakan. Kerajaan x salah tapi yang bertugas di LDHN ti kerrja lah dengan telus dan bantu rakyat yang memerlukan, bile time nak mengundi nanti baru tabur janji macam2 nak tarik pengundi rakyat miskin macam kita ni. akan cuba lagi lagi buat rayuan , harap tak buang lagi dokumen saya.

  15. Assalamuailakum..
    Saya dapat bpr fasa 1& fasa 2..
    Sekarang saya cek status bpr TIDAK LULUS.. Untuk tambahan pemerkasa dengan baki selebihnye untuk baki bpr.. Fasa 3..
    Hanya disebabkan GKP 3.0
    Suami x dapat bekerja disebabkan pandemik covid 19..
    Dengan keadaan anak 4 orang x mampu untuk kami menampung.. Sehingga habihnye covid ni..
    Harap pihak menteri kewangan dgn LHDN dapat luluskan.. Semua penerima bpr dengan gkp diluluskan tanpa syarat..
    Kesian kami rakyat marhain selalu dipulaukan dan di anak tirikan.. Harap kerajaan x pilih kasih antara kami..

  16. Yaaaa beTOI KENAPA HARI NI KERAJAAN BUAT SYARAT2 MCM…APA KENA MENGENA BANTUAN BPR DGN BANTUAN GKP,BPR DIDAHULU KAN SEBELOM GKP ADLAH BNTUAN KPDA AHLI PNIAGA KECIL2 LAN…KENAPA TDAK LULUS,GKP USHA MINAT SNDRI,BPR DI TUBUH MSA PM NAJIB KITA DULU…KERAJAAN XBOLEH BUAT MCM TO…MSLH SEKARANG ORG AKU BPR XLULUS GKP TMBHAN XDPT APA MSLH KORANG NI,…KHENDAK AMPA KMI IKT…RMAI YG X PUAS HATI,YG AKU NI DRI DULU DPT BRIM SMPAI BPR BRPA PRINGKAT AQ TEMPOH DPT JA …BANTUAN PNIAGAAN KRJAAN SNDRI YG GEDIK NK HULUR,SEPTT NYA XBOLEH BT KTUSAN BODOH MCM NI,lama aku tgok cara polotik mainan ampa ni…

  17. Saya ibu tunggal yang mnyara 3 anak yg masih bersekolah..saya hanya berniaga secara kecilan dan punyai ssm. Sebelum ni saya Penerima BRIM/BSH/BPR…TANPA ADA MASALAH,, tpi baru2 ini perniagaan saya sangat merosot akibat pendermik covid 19. Ada Sahabat mncadangkan saya pohon Rayuan GKP 3.0….utk jadikan modal berniaga saya….Alhmdulillah…saya terima RM1000 utk mulakan topup brg berniaga saya yg hampir gulung tikar tu,,, tpi saya sangat2 sedih bila buat semakan BPR kali ini…TIDAK LULUS KERANA PENERIMA GKP….allahuuuuu…sedgkn BPR ni bantuan utk saya dan anak2 truskn kehidupan……mohonnnnnnn dpertimbangkann kembali

  18. Mohon sangat jangan digagalkan permohonan BPR sebab dapat bantuan GKP.saya ibu tunggal menyara anak 3 orang… berniaga kecil2an sahaja….masa covid ni memang memerlukan sangat2 bantuan BPR.

  19. Assalamualiakum..saya baru pertama kali mohon GKP dan lulus..tetapi suami punya BPR tak lulus.. Alasan sebab pasangan terima GPK,, Tetapi semasa saya buat permohonan GKP tak ade tulis pun syarat jika pasangaan terima BPR tidak layak memohon..saya berharap menteri kewangan dan pihak LHDN dapat mengkaji semula..tak semua yang memiliki SSM ada perniagaan yang besar..saya berharap sangat kerajaan dapat meluluskan BPR .anak-anak saya masih bersekolah kesemuanya…

  20. Nape tidak beritahu awal2 Kalau dapat GKP Tak layak BPR..
    Saya Ibu tunggal Dan 3 ank masih bersekolah..
    Saya hny buat Pengangkutan ambil budak2 sekolah. Sekarang ni tiada sumber pendapatan hny jual kerepek.
    Saya mohon GKP pun sbb guna untuk modal berniaga..
    Minta kerajaan faham masalah kami.

  21. Mohon bantuan buat kami penerima Bsh, Bpn dan Bpr sebelum ni di teruskan…kami masih perlukan bantuan kerajaan…

  22. Fasa 2 BPR tidak lulus.
    I rayuan mengapa ini kali tidak lulus, sebab sejak MCO 1 sehingga FMCO pendapatan yang sama ataupun kurang sebab ekonomi memang tak berubah baik. Terima kasih.

  23. Saya seorang je bekerja isteri xbekerja surirumah sepenuh masa, disebabkan Gkp, Bpr xdapat dahlah sekarang ni pkp, lg sengsara hidup rakyat sekarang

  24. Sy berumur 55 th. Bpr 3.0 tidak lulus ! Skrg sy tidak berkerja sudah 2 th ! Sy memohon agar permohonan sy yg tidak lulus agar mendapat perhatian ! Dlm keadaan skrg sy sudah naik menyampah membuat permohonan yg tidak lulus ? Lulus ke tak lulus ke nak tgk rakyat mati bunuh diri baru lah faham kot ???????

  25. sesapa nak bantuan wassap saya 0133262577.. saya cuba tolong selagi boleh…tpi kalau bab x lulus gara² gkp saya xdpt tlg…alasan lain mgkin saya boleh tolong…

  26. Aku dh rayu byk kali xdapat2..dlm borang rayuan tu xda pun pilihan sama ada ada anak atau pun x..aku dh kahwin tp belum ada zuriat..isteri xkerja gaji cukup2 makan je..harap la kali ni berjaya..kalau xberjaya xtau nk kata apa2 dh..usaha dh buat…ermmmmm..harap reply la komen aku..ada xmasalah kalau xletak butir2 anak sebab memang xda anak..aku risau diorg ingat aku ada anak tp xisi je

  27. Minta rayuan Suami saya seorang kerja . Anak belajar lagi.saya minta tolong bpr 3.0 tolong masalah kami ….kami masih perlukan bantuan …..

  28. Assalamualaikum…saya pun tak lulus BPR sb pasangan dapat GKP tp suami keja sendiri saya x keja . Bisnes kecik2 ja tp musim PKP ni nak bisnes pun x boleh . Bkn semua yg dpt GKP ni bisnes besar2. Nak bayar sewa rumah,keta lagi,anak2 lg mmg perit . Mohon tolong la pertimbangkan sama masaalah kami🙏🙏🙏

  29. Salam,suami sy x lulus bpr sebab pasangan terima gkp, sedangkan suami x dpat gaji masa pkpni, isteri pun x niaga lagi.Kerajaan janganlah buat kami macamni, kami ada 8 org anak dan 4 org anak kami sakit asma.,duit gkp yg dapat tu modal niaga je,itupun niaga dah x jalan sekarang.Jangan aniaya kami sampai macamni.Tolonglah luluskan balik bpr tu. Sy ada 6 org anak masih belajar dan 2 org yang belum bersekolah. Saya dah tak menjaja/niaga dah sekarang, pelanggan x, Kerajaan tolonglah dengar rintihan kami

  30. Kali terakhir saya dapat tetapi kali ini pula tidak lulus.
    Saya sudah buat rayuan.
    Minta tolong check & balas adakah saya lulus kali ini.
    Terima kasih

  31. Sbb terima GKP bpr fasa 2 x lulus. Gkp utk perniagaan, bpr utk kegunaan sendiri dan keluarga. Apa benda kebangangan kerajaan ni? Nak meniaga xle, bantuan ditarik-tarik. Yg masih mempunyai pendapatan lulus je bpr pdhal dorg x rasa keperitan mereka yg hilang pendapatan. #kerajaangagal #sibodohdengarsini

  32. Juga penerima gkp bantuan bpr xdapat.. ingat gkp dapat bayar stall tempat berniaga dan selebih nya untuk kegunaan untuk membeli bahan niagaan. Bukan senang kalau berniaga kalau xda dine in. Kalau xda customer brg jualan mana dapat d jual untuk beberapa hari. Itulah kegunaan gkp untuk menghidupkan perniagaan sementara. Tp untuk bpr ni untuk kegunaan keluarga untuk anak bini org tua. Kenapa kerajaan tak fikir sampai kesitu. Bila duit khas untuk perniagaan mana nak sampai untuk kegunaan harian di rumah

  33. saya baru kehilangan kerja 31 Mei 2021, bila saya membuat rayuan.. check still tidak berjaya. gaji suami tidak sampai 4k.. kenapa. saya memerlukan duit. sekarang hendak cari kerja, susah sgt. dengan kerajaan buat PKP dan terbaru PPN

  34. Assalamualaikum,salam sejahtera
    BPR saya berstatus GAGAL KOD 36
    Sebelum nie dari ZAMAN *BSH*hingga ke BPR 1.0,TIADA SEBARANG MASAALAH hinggalah BPR 2.0.
    KENAPA SEBELUM INI(BPR1.0)saya DAPAT?kemas kini dan mohon pun atas cara yang sama,SERTA KAN SSM dan sebagai nya seperti di maklum kan,ALLHAMDULILLAH,dapat TETAPI KENAPA BPR 2.0 GAGAL dan STATUS GAGAL PULA adalah pasangan GKP,ssm.
    SEBELUM NIE PUN DARI BSH DH SAYA SERTA KAN SSM PASANGAN DAN KEMAS KINI JUGA saya tidak pernah serta kan SSM PASANGAN.
    MANUAL,Saya trs HANTAR KE LHDN BERHAMPIRAN KEDIAMAN SAYA.DAN YG MEMBUAT KAN SAYA BERTAMBAH MUSYHKIL DISINI ADALAH,tertera di syarat2 JIKA INGIN MEMBUAT RAYUAN PADA SESIAPA GAGAL DAN ATAS ALSAN YG SAMA KOD 36 GKP PASANGAN SSM..TERTERA MENYATAKAN IAITU..
    *PADA SESIAPA YANG SEBELUM INI TELAH LULUS BANTUAN PERIHATIN NASIONAL
    BPN 2.0,menyatakan TIDAK PERLU MEMBUAT APA2 RAYUAN SEKIRANYA STATUS BPR 2.0 ANDA GAGAL.
    STATUS BPR ANDA AKAN DIBERITAHU KELAK OLEH PIHAK LHDN.
    HINGGA KINI DAN INSYAALLAH
    selama2nya jika TAKDA SAPA2 DAN APA2 JWPN PUN dari pihak berkenaan seperti yg di nyatakan.
    KERJA SEBAGAI..
    1.PEMANDU BAS PERSIARAN(TOKEY KASI TENDANG)
    2.NAK MOHON PUNYALAH SUSAH
    (BERSTATUS BANGKRAPSI)
    KERJA APA?SAPA YG SANGGUP AMBIL SAYA?
    BUAT GRAB BUAT MASA SEKARANG PARTIME JOB
    PKP LAH PULAK SEMENJAK AWL TAHUN LPS.
    ALMAKLUM,BAYANGKAN PENDAPATAN PEMANDU GRAB PURATA SEBULAN..erkk..tak oayah lah..BULANAN..RM3K?
    Adess..nak dapat RM1K pun senak..
    MOHON JASA BAIK PIHAK LHDN DAN BERKENAAN SERTA AYAHANDA TMY pertimbangkan situasi terkini saya SERTA RAKAN2 YANG DI ATAS akan permasaalah GAGAL MENDAPAT BANTUAN KERAJAAN YG KITA PILIH.
    SEKIAN T.KASIH

  35. Pejabat agama Islam negeri pulau Pinang cawangan bukit Mertajam kata kena tnggu habis lockdown baru mereka bagi surat pengesahan cerai..mcm to tunggu sampai dunia kiamat pon blom tentu habis lockdown ni..#BukanRezekiKot

  36. Sy dah buat rayuan dan isi borang di lhdn,,tpi status masih xlulus,,butiran dgn borang yg sy isi didalam borang tidak sama,,apakah kesudahan,,,bantuan amat diperlukan,,,,

  37. Mcm mna nk tau kptsn rayuan ketogori isi rumah dr m40 ke b40..saya telah hadir ke kounter lhdn pada 28hb dan sertakan dokumen yg diperlukan

  38. Kalau sudah semak rayuan ditulis pemohanan telah diwujub dalam botang tidak diproses apakah maksud ini

  39. Asalamualaikum.
    Saya nor ibrahim bin marsalim
    Sy tidak lulus fasa kedua.kerana perlu pengesahan pengenalan pasangan.tapi sy dh buat semua yg mereka minta.dan dh pum hantar semula permohonan sebelom tarikh rayuan tamat.tapi kenapa sampai sekrang nie sy masih belom dpat apa2 keputusan.
    Sy hanya perkerja buruh kasar.sebagai tukang rumah.saya tak ada rumah sendiri.sya hidup menyewa.
    Sekarang nie semenjak pkp sy dh tk berkerja lagi.sy dh jadi pengangur.sy dh cuba macam cara untuk mencari rezeki.dan cuba memohon bantuan lain tapi semua.nya tak dpat.kenapa mesti org² kecil dan org² susah seperti kami ini di persulitkan permohonan.sedang kan kami benar benar memerlukan bantuan.sy ada istri dan 2 orang anak yang masih kecil.sama macam kamu semua.tapi kehidupan yang membezakan kita.
    Sy sampai menangis sendiri bila anak saya kata
    Bapak saya lapar.sy tak dpat nak tahan air mata sy.sedih tengok anak sy.sy tak kisah pun pasal diri sy.sy terpaksa melanggar peraturan pkp.semata mata mencari sesuap nasi untuk anak dan istri sy.biar pun risiko itu mempertaruhkan nyawa saya.sy tak kisah.kerna syang kan keluarga sy..tiada apa lebih bernilai dari keluarga sy.tolong lah luluskan permohonan kami.
    Kalau pihak tuan/puan tidak percaya dengan apa yg saya sampaikan disini .tuan puan boleh datang melihat keadaan kami.
    Ini alamat rumah sewa tempat kami tinggal.
    98.kampung sinjan.petra jaya 93050 kuching,sarawak.
    Ini nombor hpon sy.
    0168504047.
    Pihak tuan/puan boleh menangkap sy sekiranya apa yg saya katakan ini tidak benar.dan menipu.
    Sekarang nie sy langsung tak ada lagi duit simpanan di bank dan di kwsp.semua dh sy guna selama pkp.dan selama sy tidak berkerja.dan tidak menerima bantuan.

  40. Selamat sejahtera,saya nak tahu sebelum ini saya lulus menerima bpr sebelum ini.Dan bpr kali ini tidak lulus disebabkan pendapatan saya dan pasangan saya melebihi Rm5,000
    Pendapatan saya dan pasangan saya tidak melebihi Rm5,000
    Dan saya sudah membuat rayuan dengan lengkap dan benar…
    Bilakah saya boleh membuat semakan rayuan?
    Dan saya amat memerlukan bantuan…
    Diminta permohonan rayuan saya di luluskan
    untuk menampung anak dan keluarga saya
    Terima kasih….

  41. To whom it may concern,
    I would like to appeal for my BPR payment to be continued as currently I am unemployed. Previously worked as Sales. My sales performance had been affected during this pandemic as it resulted me to be under performer in the company. Please reconsider as I need BPR to help me on my utilities payment every month.

  42. dear sir/ mdm,
    I would like to appeal for my BPR payment to be continued as currently I am unemployed. Previously worked as Sales. My sales performance had been affected during this pandemic as it resulted me to be under performer in the company. Please reconsider as I need BPR to help me on my utilities payment every month.

Leave a Comment