Semakan No Baucar BPN (Pembayaran Tunai di BSN)


Situasinya begini. Anda tahu anda lulus BPN. Tapi akibat akaun bank tidak aktif atau tersilap isi nombor akaun bank, duit BPN tidak masuk dalam akaun bank yang sepatutnya. Anda dapat status GAGAL KREDIT. Jadi, bagaimana mahu buat semakan no baucer BPN untuk ambil secara tunai di Bank Simpanan Nasional (BSN).

Izinkan kami berkongsi.

Cara semakan no baucar BPN

Cara semakan no baucar BPN

Pertama sekali, anda perlu Log Masuk terlebih dahulu.

  1. Layari https://bpn.hasil.gov.my
  2. Anda kini berada di bahagian Semakan Status
  3. Masukkan Nombor MyKad di ruangan tertera
  4. Pastikan tidak masukkan dash atau sempang (-)
  5. Contohnya, jika Nombor Kad Pengenalan ialah 850505-14-5555, masukkan 850505145555 sahaja
  6. Tekan butang Cari
  7. Anda kini sudah masuk ke dalam sistem BPN untuk semakan no baucer
  8. Anda akan lihat maklumat berikut:
    • Nama
    • Fasa
    • Jumlah Bayaran
    • Status Kredit
    • Tarikh Tunai
    • Nama Tunai Bank
    • No Akaun Bank
    • Kod Tidak Berjaya
    • No Baucar
  9. Sila beri perhatian pada No Baucar BPN
  10. Jika No Baucer BPN masih belum keluar, sila tunggu dengan penuh kesabaran

 

Contoh semakan no baucar BPN

Berikut ialah screenshot untuk semakan no baucer BPN.

Cuma dalam contoh di bawah ini, Status Kredit ialah BERJAYA KREDIT.

Jika ada masalah, anda akan dapat lihat GAGAL KREDIT.

Seterusnya, jika GAGAL KREDIT, anda akan nampak No Baucar.

Semakan no baucar BPN

 

Tarikh pembayaran BPN Fasa 2

Bayaran BPN Fasa 2 akan bermula secara berperingkat bermula dengan BSN dan seterusnya ke bank-bank yang lain

Untuk Fasa 2 ini:

  • Tarikh Pembayaran B40 : 4 – 13 Mei 2020
  • Tarikh Pembayaran M40 : 13 – 15 Mei 2020
  • Tarikh Pembayaran Permohonan Baru dan Rayuan : 15 – 20 Mei 2020

Untuk makluman anda, pembayaran BPN bagi Permohonan Baru dan Rayuan akan dibayar sekaligus mulai 15 hingga 20 Mei 2020 seperti yang ditunjukkan pada jadual pembayaran di atas.

Jika anda sudah dapat No Baucer BPN, cepat-cepatlah pergi ke BSN.

Soalan lazim BPN

Kalau akaun bank tak aktif, macam mana nak dapatkan duit BPN?

Bagi permohonan yang disenaraikan berdasarkan rekod BSH, sekiranya proses pengkreditan oleh bank adalah gagal, anda masih lagi boleh membuat penunaian di mana-mana kaunter Bank Simpanan Nasional (BSN).

Maklumat nombor baucer ada dalam sistem.

Sebaliknya bagi pemohon yang lulus berdasarkan rekod percukaian, semua pembayaran dilakukan melalui akaun bank. Oleh itu, anda perlu kemaskini maklumat akaun bank perlu dilakukan di aplikasi ezHASiL iaitu e-Kemaskini.

 

Akhir kalam

DIharapkan agar perkongsian cara semakan no baucar BPN ini dapat membantu anda.

Walau bagaimanapun, dalam kes-kes tertentu, jika BPN status Dalam Proses, anda perlu menunggu terlebih dahulu. Ini kerana permohonan anda sedang dalam proses semakan kelayakan oleh LHDN.

Selepas selesai proses semakan, barulah boleh buat semakan sekali lagi untuk mengetahui keputusan samada anda Lulus atau Gagal.

Kami harap anda bertenang dan bersabar menunggu keputusan kelulusan.

Jika ada rezeki, tak ke mana.

Semoga bermanfaat.

Carian dari Google:

  • semakan bpn baucer fasa 3
  • Pembayaran baucar tunai bpn
  • nombor baucer bpn bujang
  • no baucer bpn fasa 3
  • https://therohani com/semakan-no-baucar-bpn-tunai/
  • how i will get voucher no for bpn?
  • cek siri vocher bpn
  • bilakah dapat duit bpn boucer
  • bilakah bpn gagal dikreditkan untuk permohonan baru akan masuk ke sistem BSN
  • voucher bpn fasa 2

66 thoughts on “Semakan No Baucar BPN (Pembayaran Tunai di BSN)”

  1. apakah no voucher untuk pembayaran fasa 1 sama dengan no voucher fasa 2?
    apakah perlu menunggu no voucher baharu bagi penuaian bpn fasa 2, atau hanya boleh menggunakan no voucher yang sama dengan fasa 1?

    Reply
      • Sy dh dpt no siri baucer utk byrn kedua. Sy g BSN tmn sri gombak pagi td 13hb 5 2020 staf wanita d kaunter jwp dgn sy x bole amik lg sbb no siri tu msih belum ada dlm sistem bsn lg dia suh sy dtg jumaat 15hb 5 2020 dh la beratur 45minit… bengang! Bole ke lhdn dh kluarkn no siri byrn tp bsn plk bole jwp mcm sy ni x g sek ke! Klu dh kluar no siri dh tntu bank pembayar terima apa yg dh lhdn kluarkn!

        Reply
      • Askm? Nk tnya, kalau semakan fasa ke2 dh kluar jumlah byran dan no baucer, adakh mcmtu blh sy trus ke kaunter bsn untuk tuntut wang baucer tu ye?

        Reply
      • Saya Dan adik pergi bsn.. Lihat semakan baucer… Yg status lulus ke bsn… Seminggu nkk hariraya
        Kini hari Raya …..apaa sudah jadi.. Boss duit X masuk

        Reply
      • hai no siri tu sama ke dengan no baucar sebab saya punya tu tiada no baucar tulis no siri je . samake?? please sesapa jawab

        Reply
      • Saya masih bujang, dan baru habis praktikal. Sbbkan pkp, saya tak kerja. Saya buat permohonan, dan saya hanya dapat RM500😴 Kenapa ye?

        Reply
        • Saya pun mcm awk juga cuma lulus 500,lgi stu nmbor vaucer dah dpat,bla saya pergi bsn staf ckap minggu depan,menang bengang sngt dh lh beratur panjang

          Reply
          • Aku rasa bsn tipu . Depa tak da duit nak bg bulan ni. Jadi depa guna duit bpn tu utk ambik bunga dr duit yg ada sbgai untung atas anggi. Minggu ni dah akhir bulan nak kutip divede n bulan nan dr pelaburan lh aku ras. Celeka mn mungkin no voucher dah ada . Boleh suruh dtg minggu dpn. Maksud nya awal bulan 6. Tengok permainannya mereka guna duit rakyat yg diperlukan kita masa m
            Ni.

  2. Nak tanya,bg BPN Bujang,hri tu fasa 1 saya ada ambik dkt BSN guna nombor baucer yg saya dpt,jadi nya utk fasa 2 nih masih gunakan nombor baucer yg sama atau mereka akan berikan nombor baucer baru ye..??

    Reply
  3. Kalau tidak Ada bank account aktif macam mana ya, fasa 1 dah dapat saya guna HSBC. Fasa 2 belum and i punya account tidak aktif boleh minta pertolongan di mana ya

    Reply
  4. Assalamualaikum dan salam Sejahtera..
    Disini saya ingin Memehon sedikit sebanyak tunjuk ajar dan juga pertolongan dari pihak-pihak yang berkaitan. Terutamanya kepada LHDN, BSN, Dan juga JPN.
    Seperti yang saya nyatakan di atas tersebut. Saya Mempunyai kesulitan bagi Menyelesaikan Masalah yang saya sedang hadapi Bagi Mendapatkan Bantuan Kerajaan (BPN) Atas sebab-Sebab Tertentu.
    1, Tidak Mempunyai akuan bank BSN Mahupun mana-Mana cawangan bank di seluruh malaysia.
    02) Kehilangan kad pengenalan (IC Kad)
    03) Tidak mempunyai Mata pencarian yang tetap. Seperti kerja mahupun sumber pendapatan yang kukuh.

    Dengan ini saya seperti yang ada dalam masalah berikut Memohon kelongaran Mahupun Cara-Cara yang mudah bagi Menyelesaikan Masalah saya bagi seperti yanh sudah saya ajukan di atas. Saya berharap kepada Mereka yang Melihat Nota ini.
    Sila luangkan Sedikit Masa Tuan/Puan Bagi Membantu atas Kesusahan mahupun kesulitan yang sedanh aku lalui. Terima kasih. Dan salam 1malaysia

    Reply
  5. assalamualaikum…saya nak tanya…no boucer untuk fasa 2 dah keluar tapi jumlah bayaran 0 macam mana pulak ye…sedangkan saya baru check saja

    Reply
  6. saya sudah ade no baucer baru tapi sy telefon ptg td belum ade kt sistem dia..tp dkt portal bpn da ada untuk yang fasa 2

    Reply
  7. Salam. Nak tanya jika no voucher dah ada tapi disitu takde tulis jumlah pembayaran boleh ke sy pergi bsn untuk kluar tunai? Mohon pencerahan. T.q

    Reply
  8. Haii .. Sy iqwan .. Sy nk tnya sikit niy .. Sy punya no baucer sy cek td dh ada dh tp dkat Jumlah Pembayaran tu dia tulis 0 .. Sepatut nyaa dia tulis RM300 laa kn tp knp 0 plk ye ?????

    Reply
    • Haa. Tu laa.. saya pun Sama. Kenapa ya, status LULUS RM800, Fasa 1 rm500 dah ambil. Fasa 2, nombor voucher dah ada but kenapa 0 pulak? Bukan ke sepatutnya 300? Dah lah kerja hanya sbgai pemuzik jalanan, rm1400 sbulan pun payah
      nk dapat sebab tempat bukan 1-2 group yg perform,, kena pulak PKP, Lgsung xde income. Igtkn dh habis dh 12may, tambah lagi 4minggu.. check2 status, bpeluh dibuatnya bila nampak “0” .
      Nak makan apa macam ni? Nak Minta bantuan, nak kemukakan macam2 bukti,, nak memohon GKP, nk kne ada SSM.. Nk Minta bantuan JKM, payah nak dapat. untuk orang2 Tua, miskin tegar Katanya tapi,
      Ada warga emas, dah pun dibatalkan secara mutlak drpd bantuan JKM atas sebab cucunya bekerja dan serumah dengan pendapatan sebagai buruh kasar sebanyak, basic rm1000 shj.. Dan Ada juga, bantuan Bulan Nelayan, entah dripada tahun berapa dah ditamatkan Serta merta bantuannya sedangkan, umurnya dah 57tahun, Masih lagi turun kelaut mencari rezki, tapi telah pun ditarik/dibatalkan tanpa alasan Yang pasti.. macam mana Tu nak hidup? Tolonglah. Mohon diberi pencerahan.

      Reply
  9. Fasa 1 sudah selesai cuma fasa 2 ni status mklumat saya hnya kluar tarikh dan no. Baucer shj, maklumat² lain seperti fasa 1 sblom ni tak kluar, hnya kosong & tidak bertulis . TQ

    Reply
  10. Assalamualaikum puan tuan
    Masalah saya sekrg utk fasa 2 ada no baucer yg sama dgn fasa 1 .atau dpt yg baru ..saya chek sistem pmbayaran fasa 2 sudah ada
    Tertapi no baucer belum ada lgi.

    Reply
  11. Untuk fasa 1 dah ditunaikan di bsn. Tapi untuk fasa 2, bila di check, yg keluar download borang rayuan. Kenapa eh?

    Reply
  12. Salam..ni nk tnya saya dh dpt fasa1 bpn..tpi fasa 2 pnya xde ape kabar dh chek sytem xdpt login sytem pmbyran..nape ye saya b40 sptut nye dh dpt kn..ermmm..dh la en.suami kj gji ary je jnuh la nk sara ank2 mkn bln puasa,ni..ape bantuan len pn xpbah dpt spnjang pkp ni..huhuhuuu

    Reply
  13. Status Lulus, permohonan dibuat pada bulan april tetapi sampai sekarang tidak wujud
    nombor baucer atau dikreditkan. Bank yang digunakan bukan BSN.
    Saya golongan B40 bujang. Sepatut tunggukah atau buat permohonan baru?

    Reply
  14. Saya permohonan baru yg berstatus muflis..permohonan saya dah lulus tpi at portal bpn masih lom dipaparkan MAKLUMAT BAYARAN..SO NO BAUCER Tak dipapar lah…hari ini dah 21 May..tak kan lepas raya baru nk dapat duit BPN!SILA BERI PENCERAHAN AGAR ISU KELEWATAN BPN DAPAT DISELESAIKAN SEBELUM MENJELANG RAYA
    #lhdn
    #kewangan
    #bsn

    Reply
  15. Saya permohonan baru yg berstatus muflis..permohonan saya dah lulus tpi at portal bpn masih lom dipaparkan MAKLUMAT BAYARAN..SO NO BAUCER Tak dipapar lah

    Reply
  16. Hari hari semak mana ada no baucer. Hari ini dah 22 may. Kita perlukan duit . cakap tarikh pembayaran Sampai 22 may tapi no baucer masih tak ada. Bersabar berapa lama lagi . Tak lama lagi hari raya takkan bank buka pada hari raya. Tolonglah kita perlukan duit dah lama tak kerja..

    Reply
    • Dah 27hb tapi no voucher masih tak dpt…mcmna ni…raya pun mcm tk raya je….😢😢
      Berapa lama lagi nak kena tggu

      Reply
  17. Assalammualaikum . saya dah lulus permohonan bpn bujang . pembayaran rm500 tpi no voucher belom dapat sampai bila nakk tunggu ?

    Reply
  18. astagfirullah moga Allah laknat dunia Dan akhirat perbuatan siapa yang yang bertangung jawap atas amanah yang diberi tapi tidak dilakasanakn

    Reply
  19. Sye da terima no baucer pd 27/5 ari Rabu..28/5 saya p Bsn untuk Amik duit Then staff Bsn to cakap mklumat byran sya lom ade dlm sistem!Ape jwpn bangang yg bsn bgi sampai saya tunjuk kn no baucer saya pada portal bpn saya..mcm xnk pandang lak too..cita ya skg Tgungjwab LHDN DAN KEWANGAN TELAH MENJALANKN AMANAH YG DIPERTANGGUNGJAWABKN..SKG MASALAH DARI BANK BSN YG PAYAH NK SERAHKN DUIT RAKYAT APE MASALAH NYA???BANK BSN ADALAH BANK YG DIIKTIRAF SBGAI BANK KERAJAAN MALAYSIA,SO DON’T DROP GOVERMENT WTERFACE …
    #berhakbersuara..!
    #sebagairakyatygprihatin..!

    Reply

Leave a Comment